Οι επισκέπτες μας από την Ανατολή - Άρθρο του Κ. Κουκά στην Mykonos News

Εκτυπώσιμη μορφή
Σάββατο, 15/12/2012 - 17:48

Οι επισκέπτες μας από την Ανατολή

Άρθρο – Άποψη

Κωνσταντίνου Π. Κουκά

Αντιπροέδρου Επιτροπής Τουρισμού Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Περιφερειακού Συμβούλου Ενότητας Μυκόνου

 

Από τα πλέον αξιοσημείωτα και χαρακτηριστικά γεγονότα για τη Μύκονο, της φετινής τουριστικής περιόδου, το οποίο είναι εύκολα αντιληπτό και από τους πλέον δύσπιστους, ήταν η έντονη παρουσία νέων επισκεπτών προερχόμενων ή καταγόμενων από τα αραβόφωνα κράτη και την Τουρκία. Είναι πλέον καταγεγραμμένο ότι αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των τουριστών που μας επισκέπτονται από τον Λίβανο, την Τουρκία, το Κατάρ, τοΚουβέιτ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Μπαχρέιν το Ομάν κ.τ.λ. Εξίσου μεγάλος είναι ο αριθμός των επισκεπτών που κατάγονται μεν από αυτά τα κράτη αλλά κατοικούν δε σε χώρες της Ευρώπης και την Βόρεια Αμερική. Τα ξενοδοχεία, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, οι παραλίες, οι επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων αλλά και όλοι οι κάτοικοι της Μυκόνου τα τελευταία χρόνια παρακολουθούν τη γεωμετρική αύξηση των επισκεπτών από αυτά τα μέρη, συνήθως γενναιόδωρων και με ακριβά γούστα, οι οποίοι προτιμούν το νησί μας και δείχνουν να απολαμβάνουν την κάθε στιγμή της παραμονής τους σε αυτό.

Η θετική αυτή εξέλιξη, την οποία στο κυρίαρχο βαθμό της δεν προκαλέσαμε αλλά προέκυψε, βοηθά σημαντικά το νησί μας να αντισταθμίσει αισθητά τις όποιες απώλειες από το εγχώριο τουρισμό αλλά και από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές μας. Απόρροια αυτής της ζήτησης για τη Μύκονο αποτελούν και οι τακτικές απευθείας πτήσεις με τον Λίβανο, την Τουρκία, τα κρουαζιερόπλοια από τη γείτονα χώρα αλλά και ο μεγάλος αριθμός ιδιωτικών αεροπλάνων με προέλευση τα Αραβικά κράτη. Η καλή κουζίνα, οι πολλές επιλογές για διασκέδαση, τα επώνυμα καταστήματα, τα πολυτελή καταλύματα, η κοντινή απόσταση, η άνεση και φυσικά η ομορφιά του τόπου μας αποτελούν τους κύριους λόγους που οι επισκέπτες από αυτά τα μέρη μας προτιμούν.

Ωστόσο, δεν πρέπει να αμελούμε τις ιδιαιτερότητες του Αραβικού στοιχείου, εάν θέλουμε τουλάχιστον να συνεχιστεί το ρεύμα αυτό. Για να προτιμήσει ο μέσος άραβας τουρίστας τη Μύκονο, δεδομένου ότι έχει υψηλό προϋπολογισμό δαπάνης, πρέπει εμείς με την σειρά μας να του προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και συμβατές με την κουλτούρα τους. Άλλωστε, η Μύκονος αποτελεί σήμερα τον πρώτο σε προτίμηση καλοκαιρινό προορισμό για μέλη αριστοκρατικών οικογενειών και για τους γόνους πλούσιων οικογενειών από το Κατάρ, τον Λίβανο, τη Σαουδική Αραβία και το Μπαχρέιν που κατακλύζουν το νησί, ενώ εδώ τακτικά διοργανώνονται οι γάμοι και τα καλοκαιρινά πάρτι της εύπορης κοινωνίας αυτών των κρατών. Σύμφωνα με την εφημερίδα Ηürriyet, η Μύκονος μαζί με την Σαντορίνη και τη Ρόδο αποτελούν τους βασικούς προορισμούς για τη μεγάλη τουριστική “δεξαμενή” της γειτονικής Τουρκίας, ενώ το 2012 υπολογίζεται ότι ταξίδεψαν στην Ελλάδα περίπου 500.000 Τούρκοι.

Τα τελευταία δυο με τρία χρόνια η Μύκονος λοιπόν είναι «μόδα» για Λιβανέζους, Τούρκους και Άραβες προσφέροντας μας ένα προνόμιο και μια ευκαιρία πρώτης τάξεως για να εξελίξουμε την ποιότητα των επισκεπτών μας και να αντισταθούμε στην δύσκολη οικονομική συγκυρία. Η παραδοσιακή μας φιλοξενία αν και αποτελεί το βασικό συστατικό, οφείλει να συνδυαστεί με μεγάλες επενδύσεις που εκκρεμούν στον τουρισμό (μαρίνα, χώροι στάθμευσης, βελτίωση των υπηρεσιών αερολιμένα κ.α.) αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις στην κατεύθυνση της διαρκούς αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κοντά σε αυτά ένα άρτιο σύστημα ιατρικής περίθαλψης, ένα καλό και διακριτικό σύστημα αστυνόμευσης, ένα εξυπηρετικό δίκτυο συγκοινωνιών, το στοχευμένο μάρκετινγκ και μια «καθαρή» Μύκονος θα συμβάλουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα της διεκδίκησης μεγαλύτερου μεριδίου από τη διαρκώς αυξανόμενη αγορά του τουρισμού πολυτελείας.

Είναι απαραίτητο πλέον στη Μύκονο να θέσουμε τις βάσεις του στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό που επιθυμούμε να προσελκύουμε ή να διατηρήσουμε και τους τρόπους με τους οποίους θα το πετύχουμε. Για τον σκοπό αυτό είναι απαραίτητη όσο ποτέ η αγαστή συνεργασία των παραγωγικών τάξεων του νησιού και των εργαζομένων στον τουρισμό με τους ανθρώπους της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να πραγματοποιηθεί επέκταση, αναβάθμιση και βιώσιμη ανάπτυξη, με σεβασμό στο περιβάλλον. Μαγικές λύσεις σίγουρα δεν υπάρχουν, ωστόσο για ακόμη μια φορά έχουμε την ευκαιρία, εκμεταλλευόμενοι τη συγκυρία και ενώνοντας τις δυνάμεις μας να κάνουμε τη διαφορά και να πρωταγωνιστήσουμε στην εθνική τουριστική πολιτική.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ MYKONOS NEWS